Nets dåligt val för kortterminal

När jag fick behov av en kortterminal till en av mina verksamheter, så fick jag tyvärr insyn i en riktig skum bransch. Nämligen branschen med kortterminaler. Första verksamhetsåret valde vi en fristående kortterminal från Onslip, vilka hade en exceptionell service och supersnabb utrustning, men tyvärr en aning dyr för oss som enbart har säsongsverksamhet. Därför hittade jag till slut en friköpt kortterminal från Nets som skulle kunna spara oss några tusenlappar. Så långt så gott.

Sedan kom jag till punkten där terminalen skulle överlåtas och då började problemen. Telefonsamtal efter telefonsamtal till Nets så fick man olika svar varje dag. Vissa påstod att det var omöjligt att överlåta terminalen i fråga, men till slut efter en massa vändor kom man fram till ytterligare en finnsvensk som garanterade oss att det inte ska vara några problem alls. Äntligen ordnade det hela upp sig.

Nu, hela 2 månader efter terminalen kom igång, så fick vi får första faktura. Summa 5 kr. Fakturaavgift 55 kr. Nets verkar tycka det är logiskt att fakturera för varje dag istället för en månad åt gången. Dags att sätta sig i telefonkö på nytt…

Med andra ord. Störst är inte bäst. Hade vi fått göra om, hade vi valt en mindre och mer serviceinriktad leverantör. But that’s life in a nutshell.