Boken om Spotify – berättelser inifrån musikens epicentrum

Nu har det släppts en biografi om musikstreamingtjänsten vi alla känner till. Från att inte vara någonting, har Spotify nu blivit ett globalt varumärke värt många miljarder. Det är en resa som nog alla entreprenörer drömmer om. Att hitta en niche öppen för innovation och disruptive tech, som kan sätta Sverige på världskartan. Daniel Ek med kompanjoner har lyckats.

Jag är inte så mycket för att läsa, men om det är någon typ av bok jag läser så är det biografier inom webb och marknadsföring. Inte för askungesagan, utan för alla bekymmer och problem som personerna tvingats bemöta på vägen till framgång. Det krävs alltid försök på försök innan man hittar sitt guldägg, och en envishet som kan vara svår att hitta inom sig ibland. För det tar tid att lyckas, vad det än gäller. Som företagare, atlet eller vad det än må vara.

Om du är nyfiken på hur en blygsam nörd på endast några år kan skapa en unicorn som Spotify, så är ditt säkraste kort att köpa boken “Spotify inifrån” på Bokus för endast 189 kr.

Förhoppningsvis innehåller den en och annan lärdom. Troligtvis är en av de främsta att man inte ska göra vad alla förväntar sig, utan våga vara fräck och tänja på gränserna. Man kanske hamnar i lite blåsväder, men även det kan ge gratis PR på sikt. Huvudsaken är att man fortsätter slita på och testa nya idéer, för att sakta anpassa sin produkt eller tjänst tills den hittar sin plats på marknaden, och sin lönsamhet.