Såhär ska en seriös webbyrå sälja in sig!

Hittade en webbyrå i Göteborg, som hade en riktigt snygg och välgjord hemsida. Inget fokus på tekniksnack. Inget pladder om häftiga funktioner. Deras slogan säger allt: ”endast säljet räknas”.

Det är väldigt lätt att webbdesigners eller kunder snöar in sig på det tekniska eller estetiska bakom en hemsida. Men det enskilt viktigaste för alla företagshemsidor är en enda sak… resultatet! Webbyrån Sunbird lyckas inte bara förmedla syftet med att skaffa sig en hemsida, utan exponerar även tydligt det som får kunderna att välja just dem – personerna bakom webbyrån. Att köpa en hemsida kan vara en stor investering och då är det av väldigt stor vikt att man känner tillit för personerna som ska bygga den åt dig. ”Människor köper människor, inte produkter eller tjänster.”

Andra webbyråer har mycket att lära av Sunbird. Inte bara hur de har byggt sin egen hemsida, utan att i all sin kontakt med kunder låta teknik- och designdetaljer komma i andra hand och istället diskutera målet med hemsidan, och på vilket sätt det bäst kan nås. Jag kan garantera att du som kund både får en bättre och snyggare hemsida om webbdesignern får fria händer, istället för att mikrostyra varenda detalj.